Thursday, July 18, 2013

Esitlus esitatud

Häh, lihtsalt rääkisid kogu loo uuesti ja ilustatult ära, põhirõhu panid edasisele tegevusele ja kõik!
Igatahes nüüd pühendume surrikaadile. Ilmselt. Järgmiseks neljapäevaks.
Tänane valik oli: muflon - mina arvasin, et lihtsalt kits - sry! - mingi pardipoeg - üsna täismõõduline - ja sinipea aara - blu-headed makaw - ma ei tea, kuidas see asi tegelikult eesti keeles kõlab.
Osa edasisest jutust ei sobi lugemiseks lastele, nõrga närvisüsteemiga inimestele ega südamehaigetele.
Võtsin aara. Seda kitse ma poleks tahtnudki. Sarnaneb liialt lehmaga ja ausalt öeldes arvasime me kõik, et see on suurloomapatoloogidele mõeldud kits.
Lind on lind. Siukese õela näoga tegelikult. Aga muidu nad ei pidavat olema - ma ikka iga kord üritan lugeda ka midagi iga uue asja kohta, mis ma näen või teen.
Ja kuigi kõik valmistusid selle, noh, issand, Koltsovi lemmik - appi! - klamüüdia! - leiuks, oli see linnuke parasiidivaba. Neil pidigi vähe parasiite olema. Vat!
Aga see, rumaluke, oli ühe sarapuupähkli purustamata alla neelanud ja see oli tal pugust läbi länud ning söögitorusse kinni jäänud. Anamneesis oli, et oli nähtud nokast vett tulemas. Noh, ega sel veel polnudki kuskile minna - pugu oli ka seemneid täis, samuti lihasmagu. Soolikad hemorraagilise diateesiga. Kõlab uhkelt, eksole! Tegelikult jube loll viis suremiseks. Nälgid surnuks, endal kõht head-paremat täis. Mul oli temast kahju ja ta pilk ei tundunud ka enam nii õel. Eriti pärast seda, muidugi, kui tal oli pea kerest eraldatud ja aju välja õngitsetud.
Aga tol pardipojal leiti mingi mükoplasma.
Mufloni  oli omanik maha lasknud, et lahangule tuua. Oli teine pikemat aega pasandanud ja kõhnunud. Muidugi on eriti nutikas sellisel juhul lasta läbi süda, kopsud, maks jne. Jummala eest, ära sa pähe sihi!
Nii et ajudeta inimesi jätkub siin ka küllaga. Teoreetiliselt peaks neid kümme korda rohkem olema kuna Hollandi rahvaarv on mingi 14 miljonit vms.
Aga neil on kümme tuhat ruutkilomeetrit vähem maad. Ja neil pole hunte! Ega karusid. Ja kährikkoeri! Sellepärast peavad neil mägrad kirsse sööma.
Täna jalutasin jälle ühe loomapoe otsingutel ringi. Lubatud aadressil seda polnud.
Üldiselt on see juba mitmes. Otsingule inglise keeles sain 19 vastet, kohalikus keeles veel 11. Olen tabanud kahte. Vähemalt kahte pole ma kirjeldatud aadressilt leidnud.
Mul on jube kahju nendest koertest, keda täna mööda kivitänavaid ringi jalutati. See ju õhkab veel eriti. Ja kuumadel kividel käppadega paterdada... Utechtis on weer.nl andmetel täna 27 kraadi sooja aga kitsastel kivitänavatel kuhu päike otsast sisse paistab ja tuul just piki tänavat ei puhu, hakkas isegi minul palav. Muidu on tuult küll ja päris mõnus. Üldiselt kohalikud räägivad siin ka iga päeva kohta, et see on kohaliku suve ainus ilus päev - noh, nagu Eestiski.
Õnnestus pildistada ühte varianti sellest tranduletist, mida kunagi varem kirjeldasin.
Ja kuna neil siin on maad inimese kohta vähem, siis kasutatakse see kõik ära. Kuigi minu arust võiks olla rohkem muru. Kivi on muidugi kergem hooldada ilmselt. Nii kasvab ka sellises kohas roos:
Ja eriti armastavad  nad tokkroose - neid on igal pool:
Eile olin tunnistajaks sellele, kuidas mu ees kolm kasti õlut üles toodi. Meie korrusele... Täna tulles nägin, et rõdule oli pagutatud bassein - noh, siuke täispuhutav aga päris suur. 
Tudengid....
Tabasin täna ennast inglise keeles teekonda koostamast. Mõttes. Kümne päevaga.... Huvitav, kas Hollandi keeleni jõuab ka kord?
Olen pidevalt unustanud kirjutada, et meil siin käib ka oma olümpia! Utrechti ülikool on ilmselt üks nendest baasidest, kus toimub European Youth Olympic Festival vms. Kodukas on neil ka Utrecht2013.com Aga kuna minu jaoks tähendab see kombinatsioon midagi muud, siis pole ma seda lehte ka külastanud, et endale asju selgemaks teha. Igatahes praktiliselt tähendab see seda, et just see teaduslinnak jne on täis pubekaid, kes lisaks muule kõigele on veel üsna ülbed ka - ikkagi noored talendid ju! Eile jooksis minust praktiliselt üle keegi tumedat verd neiu, kelle rinnalt jõudsin lugeda Šrbja vms. No aga eks ma ikka koperdan ise ka liiga aeglaselt - vanainimese asi. Täna nägin imelikult sõitvat autot suure kirjaga Latvija. Rääkimata hordide kaupa ringi kulgevatest sarnaselt sportlikult riietatud noortest. Noh, see jama peaks homme läbi saama.
Pool tunnikest tagasi kõlistas siinkandis ringi ilmselt kohalik jätsiabi. Ma küll ei jõudnud lugeda, mis selle auto peale kirjutatud on aga nii see asi käitus.
 

No comments:

Post a Comment