Thursday, July 25, 2013

Pikk neljapäev

Patoloogid peavad olema sellised väljapoole elavad inimesed. Selle jaoks on mingi välismaakeelne sõna ka. ma tean, aga ma hea meelega kasutaksin nüüd mõnda aega Eesti keelt. Vahtides ja näppides päev otsa neid külmi ja kangeid, tükke ja lärakaid.... Sa pead oskama ennast kuskil välja elada ja sellest ilmselt ei piisa kodus vastujooksvast rõõmukarjast vaid ilmselt pead ennast ka vahel täis jooma või vähemalt korralikult pidutsema.
Mina püüan siin oma päiksekiiri peale kooli laugukutsikaid vahtides ja need on siukesed tõeliselt head tegelased!
Täna - oli saadaval kellegi tagaaiast leitud konn ja kinkajou - mesikaru vms. Mõnus, lahe, ilusa karvaga ja ilmselt elusana ka pehme loom. Lemmikuna ettearvamatu - võib rünnata, hammustada ja küünistada. Varustus selleks on olemas. Lasin seda rahulikult noorematel teha -  no konna ma ka endale ei rabanud! - ja siis, kui asjad arutatud, selgus, et noored asja lõpuni korraldada ei jõua - neil on peale lõunat tunnid! Tänan väga! Nojah, vaatasin asjad ja tükid siis ise üle, kirjutasin protokolli valmis ja kui ma siis koristama hakkasin, saabus mutt. Ei, mitte see, kes elab korteris nr. 8 ja kellele parkla üüri peab maksma, vaid ilus, must, tihda karvaga. Ei olnud kange. Üsna painduv - kaelalülid oli kuri kass tükkideks murdnud.
Noh, kuna see oli dr. Kik sõbra kassi toodud, siis oli ta palunud mul see võimalusel lahti lõhkuda. Kuna tema oli mulle paar tundi tagasi loomaaiapileti toonud, ei saanud ma keelduda. Ei tahtnudki. Tegin ka selle ära. Lõptasin kella veerand kuue ajal. Kogu paberimajanduse.
Aga algus oli täna kell pool kaheksa - kooliteel nägin jänest ja puha - residentidel on neljapäeviti selline slaidide vaatamise tund, mille on kokku pannud - ma ei tea, kes. Ettevalmistus European Board eksamiks, nagu ma aru sain. Mingi kaks-kolmkümmend pilti jälkustest, erinevate küsimustega - Medical diagnosis, Cytological diagnosis, Differential diagnosis jne. Siis igaüks kribab endale, mis ta arvab - erinevad loomad, erinevad organid, parasiidid jne. Ja kui ring täis saab, siis arutatakse asi läbi ja näidatakse õiget vastust. Mulle meeldis see,et loomade puhul, mida ma tundsin ja teadsin, ma palju ei eksinud. Mingi kõvakäpapadjahaiguse - issake, kui kohmakalt see eesti keeles kõlab! - panin sajaprotsendiliselt täppi. Aga noh...
Siis olid ettekanded - mina oma surikaadiga, Patty ja Bert oma lumekaku ja meriseaga. Nii tore oli neid jälle näha!
Ja muidugi jooksid kõik asjad üksteisele otsa. Aga kergeid päevi on olnud küll, nii et virisemiseks pole põhjust.

No comments:

Post a Comment