Tuesday, July 9, 2013

Teine päev

Väsinu aga mitte nii exhausted. Isegi rahulolev.
Otsustasin täna proovida leida teist võimalikku bussikombinatsiooni. Õnnestus. Leidsin üles ka lõunapoolse bussiterminali. Raudteejaama ümbruses, ja mujal ka, käib suur teeremont ja kogu liiklus ei vasta just linnaplaanil kujutatule. Aga kõik aitavad ilusti, kui neilt midagi küsida ja mul on savi, mis nad minust edasi mõtlevad.
Päev algas kahe loomaaiast toodud linnu ja ühe auto alla jäänud mägraga. See viimane oli küll armas. Siukesed mõnusad käpad ja....  Ma ei tea küll, kes näiteks suunab lahangule sellise looma. Eks ma uurin. Mina protokollisin Rood Buuli :D lahtilõhkumist algosakesteks. Ma ei tea, mis lind see on. Mingi pisike. Kaal 30,6 g märjana - suled tuleb enne lahkamist täitsa märjaks teha, et õhku ei satuks suletolmu ja igasugguseid haigusetekitajaid koos sellega! Kõrvallaual töödeldavat parti piilusin ka. Pärast vaatame niikuinii kõik juhud kõik üle ja räägime selgeks.
Pealelõuna pühendasin eneseharimisele. Tuletasin meelde linnu anatoomiat - no olgem aus - kesse sellesse tõsiselt suhtunud on! Vaatasin üle ka hulga histoloogilisi preparaate.
Ma olen siin siuke imelik asi. Juhendaja laskis kogu osakonna listi minu tutvustuse ja esimesel päeval käis ja näitas mu kõigile ette ka - jummel - oleks mulle ükski nimi meelde jäänud! Tegutsen koos tudengitega aga riietehoid on arstide ja muu staffiga koos - sinna tudengeid ei lasta. Kohviruumi jagan ka just tähtsamate ninadega - tudengitel on vist oma aga kuna ma ei tea, kas neil on ka kohviautomaat, siis ma pole selle vastu huvi tundnud. Aga see on nii armas, kuidas tudengid minu käest nõu küsivad ja kui keisse läbi arutame, siis põhjuseid ja võimalikke lahedusi välja pakume, siis vaadatakse ikka minu otsa kui keegi midagi öelda eioska. Nemad teavad jälle ülihästi kohalikke parasiite ja muid olusid. Mingis loomaaias siin - neid on Hollandis mitu!  NB! Neil on 10 000 ruutkilomeetrit vähem maad aga mitu loomaaeda! - on migis teatud koloonias lindudel mingid huvitavad troopilised parasiidid.
Tulema asutasin ennast veidi varem seekord. Otsustasin pangaautomaati otsida ja postkontorit jne. Siin pannakse ju kõik kella kuue-seitsme ajal kinni. Suuremad supermarketid on kauem.
Võtsin sularaha välja ja tundsin ennast kohe rikkana. Ostsin kaks õuna. Eks ma laristan niikaua kuni julgen vaadata, kui palju see sularaha väljavõtmine võõrast pangast mulle maksma läks.
Bussisõit on ikka jube kallis. Mul on küll kahenädalane suveülikoolilapse pilet, mis maksis 28 € - see pidi mingi eriti hea diil olema - eks nad koorivad, mis saavad vaesekestelt teadmatutelt - aga kuna ma olen siin kauem, siis tuleb neid väljaminekuid korrata. Saatke, palun, korraks neile siia Edgar - tasuta ühistransport on ikka tore asi küll. Eriti kui oled sunnitud seda kasutama. Teine variant on osta kasutatud jalgratas, mille saab pärast jälle tagasi müüa. Naabertoa ameeriklane täna just seda tegi - ka tema on siin kuueks nädalaks, maksis 95 € ja saab selle tagasi müües 40 €. Tuleb odavam. Aga ma ei julgeks siin ei auto ega rattaga sõita. Liiklus on väga tihe ja kuidagi eriti sujuv ning rahulik. Ma tunnen ennast bussis turvalisemalt. Need käivad tihti ja bussijuht ütleb igal hommikul kõigile: "Tere hommikust!" :)
Aga neid rätsepakostüümides daame jalgratastel ja ülikondades professoreid on ikka lahe vaadata!
Mul on hea meel, et nägin seda tühja pühapäevahommikust linna ja nüüd näen iga päev tipptunnilinna ka. Nii hommikul kui õhtul. Ka täna tegin väikse linnatiiru.
Kõik tänavakohvikud on rahvast täis - keegi nagu ei kiirustaks koju süüa tegema ega koristama. Tõsi, ma pole nendes kohvikutes näinud neid paljulapselisi moslemiperekondi.
Meie maja näeb välja selline:
Ma olen tükk aega mõelnud, et kuidas ma seda seletan aga kui maja fasaadi vaadata, siis vast saab aru, et siin on rõdud erinevate vahedega. Kuigi minu tuba on kolmandal korrusel kirjade järgi, on see tegelikult kõrgemal. Sissekäik on rõdult. See viib, noh, umbes nagu Tartus Tornis, boksi ja täpsemalt selle nullkorrusele. Boksi siseselt on nullkorrusel, st sellel, kus minu tuba näiteks on, ka köök ja kaks tuba ning pesumasinaruum. Ning siuke trepikoda, kust viib trepp alla -1 korrusele, kus on vist neli tuba ja ilmselt veel midagi, mis on meie korrusel pesumasinatoa asemel, ning üles - pluss 1 korrusele, kus on ka duširuum ja wc. Trepid on siukesed kitsad ja ilmselgelt tahavad kainet ja väga ärksat pead, et neil liikuda. Ma ei tea - võib-olla ma peaksin ikka evakuatsiooniplaani pildistama....
Kui ma nüüd Hollandi keelest õigesti aru sain, siis on homme oodata üht ilma jalgadeta asja. Ma igaks juhuks ei täpsustanud, saan ühe öö ehk veel rahulikult magada. Aga jutt võis olla boast....
Püüan sellele mitte mõelda ja sätin ennast magama.

No comments:

Post a Comment